Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Piarista Ajándékbolt weblapján (https://bolt.piarista.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.

1. Szolgáltató adatai:

A szolgálatót neve: Piarista Iskolaépítő és Fenntartó Nonprofit Kft
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1052 Budapest, Piarista köz 1.
A vállalkozás telephelye: 1052 Budapest, Piarista köz 1.
A Piarista Ajándékbolt elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: 
ajandekbolt@piarista.hu
Cégjegyzékszáma: 01-09-893240
Adószáma: magyar adószám 18158861-2-41
Telefonszáma: +36 30 837 4509
A szerződés nyelve: magyar

2. Alapvető rendelkezések:

2.1   A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2  A jelen Szabályzat 2018. május 26. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Piarista Ajándékbolt jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Piarista Ajándékbolt azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Piarista Ajándékbolt által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

2.4. Piarista Ajándékbolt fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Piarista Ajándékbolt írásos hozzájárulása nélkül.

3. Regisztráció/vásárlás

3.1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

3.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Piarista Ajándékbolt kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.3. A Piarista Ajándékbolt a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.4. A Piarista Ajándékboltot nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Piarista Ajándékboltnak felróható okból hozzáférhetővé válik.

3.5. Felhasználó a regisztrációval és az ÁSZF elfogadásával feliratkozik az Ajándékbolt hírlevelére, a regisztrációkor megadott e-mail címmel. A hírlevélről bármikor leiratkozhat.

4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

4.1.  A megjelenített termékek online, vagy telefonon rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

4.2.  A webshopban Piarista Ajándékbolt részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.3.  Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Piarista Ajándékbolt teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4.4  Amennyiben a Piarista Ajándékbolt minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Piarista Ajándékbolt nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

5. Rendelés menete

5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

5.4. Amennyiben Felhasználó nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.

5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

             - személyes átvétel (a budapesti Piarista Gimnázium portáján - 1052 Budapest, Piarista köz 1.)

             - MPL postai futárszolgálat

5.5.1. Fizetési módok:

1. Előre utalással

A megrendelés leegyeztetésekor emailben munkatársunkkal egyeztetheti a visszaigazoló e-mailben megjelenő végösszeget, és a befizetést követően a csomagot a befizetésről szóló számlával együtt elindítjuk Önnek.

2. Bankkártyás fizetés weben - Barion rendszerén keresztül

​Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a Barion fizetőoldalára, és a fizetés közvetlenül a Barion által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, nem a Piarista Nonprofit Kft. weboldalain.

A Piarista Nonprofit Kft. az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártyája számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.

Ha azonban regisztrál, többé nem kell begépelnie a kártyaszámát, a fizetéshez elég az e-mailcíme és jelszava. 

Barion-card-payment-mark-2017-400px.png

Fizetéshez használható:

  • Mastercard vagy Maestro bankkártya

  • Visa vagy Electron bankkártya

  • Amex bankkártya

Ha nincsen bankkártyája, fizetéshez használhatja az előre feltölt Barion egyenlegét, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tud feltölteni. Ebben az esetben e-mailcíme és jelszava megadásával tud fizetni.

A bankkártyával vagy hitelkártyával történő fizetéshez kérjük, készítse elő kártyáját!

Az alábbi adatokra lesz szüksége:

- Kártyaszám

A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám.

- Lejárati dátum

A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.

- Érvényesítési kód

A kártya hátlapján az aláírás panelen található számsor utolsó három jegye: CVV2, vagy CVC2.

Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni.

Barionnal kapcsolatban további információt itt talál.

5.5.2. Szállítási költség:

Szállítási díjak (Magyarországi szállítási cím esetén):

MPL Postai Futárszolgálat:

  • 0-2 kg: 1 900 Ft
  • 2-3 kg: 2 000 Ft
  • 3-4 kg: 2 065 Ft
  • 4-5 kg: 2 150 Ft 
  • 5-10 kg: 2 280 Ft
  • 10-15 kg: 2 650 Ft
  • 15-20 kg: 2 750 Ft
  • 20-25 kg: 3 305 Ft
  • 25-30 kg: 3 850 Ft

5.6.  Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

5.7.  A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Piarista Ajándékbolt nem fogad el! A csomagok feladása a megrendelést követő egy héten belül történik, heti egy alkalommal postázunk. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. A futárszolgálat a megadott e-mail címre küld értesítést a várható szállítási időről.

5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor a „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.

5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Piarista Ajándékbolthoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Piarista Ajándékbolt kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

6.2. A megrendelések teljesítésére a rendelés leadását követő egy héten belül kerül sor. Kiemelt időszakokban, mint pl. a karácsonyi, a feldolgozási idő megnövekedhet, és a kiszállítás csúszhat.

6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Piarista Ajándékbolt termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.

6.4. A Piarista Ajándékbolt késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

6.7. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Piarista Ajándékbolt a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

6.8. Ha Piarista Ajándékbolt a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, cserét, vagy az utángyártást felajánlani, vagy, ha Felhasználó ezek egyikét sem kívánja elfogadni, akkor Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

7. Elállás joga

7.1  Az Európai Parlament és a Tanács szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. 

7.2. Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.3. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

7.4. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a felhasználó személyére szabtak.

7.5. Piarista Ajándékbolt a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére.

7.6. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.7. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Piarista Ajándékbolt részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Piarista Ajándékbolt címen leadni.

7.8.  Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Felhasználó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

7.9. A visszatérítést Piarista Ajándékbolt mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

7.10.  Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Piarista Ajándékbolt elérhetőségeinek valamelyikén írásban, telefonon, vagy akár személyesen is.

7.11. A Felhasználó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

7.12. Az Európai Parlament és a Tanács irányelve itt érhető el.

7.13. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Piarista Ajándékboltot a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

7.14. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

7.15. Elállási jog gyakorlásának a menete:

7.15.1. Amennyiben a Felhasználó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Piarista Ajándékbolt elérhetőségein jelezni.

7.15.2. Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

7.15.3. A Felhasználó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Piarista Ajándékbolt címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Felhasználó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

8. Szavatosság

Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Felhasználó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

8.1. Az online áruházban vásárolt termékekkel kapcsolatban a magyar Polgári Törvénykönyv szavatosságra vonatkozó kikötései szerinti reklamációk érvényesíthetők, amennyiben a hiba a Felhasználó általi megszerzéstől számított két éven belül jelentkezik és a terméket alkalmatlanná teszi a szerződés szerinti használatra

8.2. A beküldött reklamációknak tartalmazniuk kell a panasz okát és a megrendelés beazonosíthatóságához szükséges információkat. A reklamáció az ajandekbolt@piarista.hu e-mail címen küldhető el, és a terméket a következő címre kell visszajuttatni: - 1052 Budapest, Piarista köz 1. 

8.3.    Piarista Ajándékbolt a reklamációt 14 munkanapon belül megvizsgálja és az eredményről a Felhasználót tájékoztatja.

8.4.    Ha a reklamáció kivizsgálásának eredménye pozitív, akkor Felhasználónak visszatéríti a hibás termék költségét.

8.5.    Ha a reklamáció kivizsgálásának eredménye negatív, akkor a termékeket a Felhasználónak visszaküldik azzal a tájékoztatással, hogy a reklamáció alaptalannak bizonyult.

9. Vegyes Rendelkezések

9.1. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

9.2.  Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

10. Panaszkezelés rendje

10.1. A Piarista Ajándékbolt célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja.

13. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója itt elérhető.

(Utoljára módosítva: 2022.07.01)